סוגי העץ ושימושם

סוגי העץ ושימושם

שתפו את הפוסט:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

אילו עצים נפוצים לבנייה?

עץ הוא חומר בנייה טבעי שנמצא בשימוש במשך מאות שנים. סוגי העץ המשמשים בבנייה תלויים בסוג המבנה, באקלים ובמראה הרצוי.
סוגי העצים הפופולריים ביותר לבנייה הם אורן, אלון, סקויה וארז. אורן הוא זול וקל לעבוד איתו אבל הוא לא מחזיק מעמד כמו עצים אחרים. אלון הוא גם זול אבל הוא עמיד יותר מאורן. עץ סקויה הוא יקר אך הוא יכול להחזיק מעמד עשרות שנים ללא כל תחזוקה והוא עמיד בפני נזקי שריפה. לארז יש ריח נעים כשחותכים אותו אבל הוא יקר בגלל נדירותו.
דיקט עשוי מיריעות עץ דקות המודבקות זו לזו בלחץ גבוה עם דבקים חזקים כמו שרף פנול פורמלדהיד או שרף אוריאה פורמלדהיד.

עץ הוא משאב טבעי ומתחדש שנעשה בו שימוש במשך מאות שנים. זהו אחד החומרים הנפוצים ביותר בבנייה.
ישנם סוגים רבים ושונים של עץ, ולכל סוג מאפיינים משלו אשר הופכים אותו למתאים למטרות ספציפיות. כמה עצים מתאימים יותר לבנייה, בעוד שאחרים מתאימים יותר לריהוט או לקישוט.

דיקט הוא סוג של עץ מהונדס העשוי מיריעות דקות או רובדים של פורניר עץ המודבקים יחד עם גרגיריהם בזווית ישרה זה לזה כדי לייצר חומר חזק יותר. הדבק מספק חוזק ועמידות, בעוד שכיוון הגרגיר מעניק לדיקט את חוזקו במתח לאורך ציר האורך ומפחית את הנטייה להתפצל בעת מסמר או הברגה.

סוגי העץ והשימוש בהם

עץ הוא אחד החומרים הפופולריים ביותר לריצוף. הוא נחשב להשקעה טובה שכן היא תחזיק מעמד לאורך זמן. סוג העץ שאתה קונה תלוי בשימוש שבו אתה הולך לשים אותו. בוצ'ר, למשל, לא מומלץ לשימוש חיצוני מכיוון שהוא עלול להינזק ממים ואור שמש.

עץ הוא אחד החומרים המגוונים והטבעיים ביותר. זה שימש את בני האדם במשך מאות שנים כדי ליצור כל דבר, מרהיטים ועד בתים. עץ הוא משאב מתחדש, מה שאומר שניתן לחדש אותו בקלות.
ישנם סוגים רבים ושונים של עץ, לכל אחד תכונות משלו. סוגים מסוימים של עצים יקרים יותר מאחרים, אבל זה תלוי גם למה אתה משתמש בהם. לדוגמה, אם אתם בונים בית או ריהוט, אז סוג העץ ישחק תפקיד מרכזי במחיר.

ניתן לסווג את סוגי העץ המשמשים ברצפות לשתי קטגוריות: עץ מלא ופרקט.
עץ מלא הוא הסוג היקר ביותר של חומר ריצוף הקיים. הוא עשוי מחתיכת עץ בודדת ויש לו מראה טבעי יותר. סוג זה של חומר ריצוף משמש בדרך כלל בבתים יוקרתיים או במשרדים שבהם הבעלים רוצים להכניס את הטבע לתוך המבנה.
פרקט עשוי מפיסות עץ קטנות, לרוב אלון, המודבקות זו לזו ליצירת דוגמה על הרצפה. סוג זה של חומר ריצוף זול יותר מעץ מלא והוא גם לא דורש כל כך הרבה תחזוקה. רצפות פרקט נמצאות לרוב במסעדות, בתי מלון, משרדים וכו'.
ריצוף עץ קיים כבר הרבה זמן. זהו סוג הריצוף הפופולרי ביותר בצפון אמריקה, והוא גם היקר ביותר.

עלות השימוש בעץ תלויה בסוג העץ שבו אתה משתמש, כמה אתה צריך, והיכן אתה רוכש אותו. ניתן לרכוש בוצ'ר במחיר ממוצע של 3$ למטר מרובע ואילו עץ אלון מלא ניתן לרכוש במחיר ממוצע של 5$ למטר מרובע.

עץ הוא אחד החומרים הפופולריים ביותר לריצוף מכיוון שיש לו מראה טבעי וחם. הוא מציע גם יתרונות רבים כמו עמידות וקיימות. ישנם סוגים שונים של עץ שניתן להשתמש בהם לריצוף – פרקט, בוצ'ר, עץ מלא ועוד. בהתאם לתקציב ולסוג הבית שברצונכם ליצור, תוכלו לבחור באחד המתאים ביותר לצרכים שלכם.

למבחר סוגי העץ ניתן לראות באתר בית מעץ.

לחזרה לחלק מסוים בעמוד זה:

פוסטים קשורים

כל מה שרציתם לדעת על רחפנים
דיגיטל

כל מה שרציתם לדעת על רחפנים

רחפנים הם סוג של כלי טיס שיכול לטוס ללא כל קלט אנושי. ניתן לשלוט עליהם מרחוק או לטוס באופן אוטונומי, בהתאם ליצרן ולדגם של הרחפן.

האם אני צריך עורך דין פשיטת רגל?
עורכי דין

האם אני צריך עורך דין פשיטת רגל?

אם אתם שוקלים להגיש בקשה לפשיטת רגל, חשוב להבין את היתרונות והחסרונות של התהליך. עורך דין לפשיטת רגל יכול לעזור לך להחליט אם פשיטת רגל

למה כדאי להזמין חברת ניקיון?
בעלי מקצוע

למה כדאי להזמין חברת ניקיון?

חברת ניקיון היא חברה המספקת שירותי ניקיון מקצועיים. חברות ניקיון מציעות שירותים שונים לרבות ניקיון כללי, ניקוי שטיחים וריפודים, שטיפת חלונות, שטיפה בלחץ ועוד. חברות

כמה מסוכן להיות חשמלאי?
בעלי מקצוע

כמה מסוכן להיות חשמלאי?

חשמלאים נתפסים לרוב כמקצוע מסוכן. הם צריכים להתמודד עם חוטים חיים וציוד מתח גבוה, שעלולים להיות מסוכנים. עם זאת, אין זה כך בכל הנסיבות. אז